Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Juridisk navn: Outnorth.dk, filial af Outnorth AB, Sverige

CVR-nr. 33156480

Administrativ adresse, Danmark: Toldbodgade 18, 5., 1253 København K. (Dette er IKKE en returadresse)

Hovedkontor: Deltavägen 7, 3. sal, 352 45 Växjö, Sverige

Returadresse: John Bunyans Väg 2, 418 78 Göteborg, Sverige.  

Mailadresse: [email protected]

Telefonnummer 33 91 30 23 - alle hverdage mellem kl. 09.00-16.00


Vi bestræber os på at besvare alle mails inden for 24 timer på hverdage.


Oplysningspligt over for børn og unge (personer u/18 år)
Du skal være fyldt 18 år for at handle på Outnorth.dk - er du under 18 år, skal du have samtykke fra dine forældre.
En aftale kan altid annulleres af en forælder, hvis det skulle vise sig, at den er indgået af et barn eller en person under 18 år.
Nedenfor følger de øvrige købsvilkår og leveringsbetingelser, som Outnorth anvender:

Levering

Hos Outnorth kan du bestille både lagervarer, som allerede findes på vores lager samt bestillingsvarer og varer, der ikke er lagervarer. Hvis din ordre kun indeholder lagervarer, afsender vi din ordre inden for 3-5 hverdage. Hvis din ordre indeholder mindst én bestillingsvare, afventer vi bestillingsvaren, før din ordre sendes fra os. Indeholder din ordre mindst én vare, som ikke er en lagervare, fremgår det af ordrebekræftelsen, hvornår din ordre forventes afsendt. Alle varer sendes altid samtidigt og ordrer opdeles ikke.

Det fremgår tydeligt af hjemmesiden, om den enkelte vare er en bestillingsvare, en lagervare og hvornår en vare, der ikke er på lager, forventes på lager igen.

Leveringsmåde

Vi samarbejder med både FedEx og PostNord. I Danmark sendes varerne med PostNord til udleveringssted eller pakkeboks og du adviseres via SMS eller
e-mail. Til Grønland og Færøerne bliver varerne sendt med FedEx og du informeres via e-mail. Du kan læse mere om FedEx og leveringstid til din hjemby på www.fedex.com.

Fragtomkostninger til Danmark er DKK 39,00 for standardlevering og 69,00 kr for omdeling til valgt adresse. Levering af store/tunge varer f.eks kajakker koster 299 DKK.

Til Grønland og Færøerne er fragten DKK 71,20 uden moms.

Alle pakker bliver afsendt fra vores hovedlager i Sverige.

Fortrydelsesret 0-14 dage

Som forbruger har du totalt 30 dages returret, når du handler hos os. Denne består av en fortrydelsesfrist på 14 dage samt en udvidet returret fra den 15. -30. dag. Den udvidede returret gælder ikke for digitale produkter som gavekort, forsikringer og lignende.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti, eller den sidste del.

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere
varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Det hurtigste er, at du udfylder og vedlægger vores returfølgeseddel, som du også finder under www.outnorth.dk/faq. Den vedlagte returlabel klistres på pakken og pakken indleveres på nærmeste PostNord udleveringssted eller pakkeboks.Gem kvitteringen for indlevering indtil din retur
er færdigbehandlet.

Vi opkræver en returfragt på 49 DKK når pakken returneres.

Du kan også sende en mail til [email protected] eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidigt at give os besked.

Udvidet returret den 15.-30. dag

Vi tilbyder en udvidet returret. Det vil sige, at du fra 15. dag til 30. dag fra modtagelsen kan returnere din vare, hvis den tilbageleveres uden at være blevet håndteret mere end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på ellers nægtes fortrydelse. Læs mere under afsnittet – varens stand når du sender retur.


Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Bemærk, at vi opkræver returfragtomkostninger på DKK 49 for en returpakke, når du returnerer med vores returlabel. Vil du selv betale porto og ikke gøre brug af vores returlabel kan du naturligvis det, men da kan vi ikke spore din pakke og give dig besked om at den er modtaget. Returnerer du en pakke, som både indeholder et bytte og en retur, så er returfragten gratis. Du er velkommen at genbruge ydre forsendelsesemballage, men varens
originale emballage, f.eks. skotøjsæske, må ikke anvendes som ydre emballage.

Hvis du har betalt med et gavekort, får du et nyt gavekort sendt til dig med den tilsvarende værdi.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder store genstande f.eks. kajakker, campingmøbler og tunge telte. Ved returnering af disse varer, kontakt da vores kundeservice.  

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 49 DKK.

Fortrydelsesretten gælder ikke ved:

  • Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returnerede, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
  • Køb af en vare som er specialanpasset ifølge kundens ønske eller på andet sæt fået et personligt præg - fx ski/rulleski med boret binding, eller ski som er stenslibede eller blevet vokset
Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varerne leveres i en pakke, der ikke kan åbnes uden at beskadige emballagen (f.eks. en blisterpakning), har du som forbruger ret til at åbne emballagen for at undersøge dit produkt uden at din returret bortfalder. Badetøj og undertøj må kun prøves uden på eget undertøj, og al forsegling skal blive på tøjet der prøves.

Hvis varen er prøvet, udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage (dog ikke som ydre emballage).

Hvis den originale, produktspecifikke emballage mangler, f.eks. skotøjsæske eller boks til hjelm, vil det medføre en værdiforringelse af varen. Derudover skal alle mærkater og manualer følge med.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb imens fortrydelsesretten gælder, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Hvis du har valgt at betale via Faktura hos Klarna, er det en god idé at rapportere retur via til Klarna, så sættes din faktura på pause indtil vi har behandlet din retur. Rapportér returen ved at logge ind hos Klarna eller via Klarnas app.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Outnorth AB
John Bunyans Väg 2
418 78 Göteborg
Sverige

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.  

Fortrydelsesret i B2B:

Her gælder samme vilkår som i ovenstående.
Bytte
Outnorth tilbyder 30 dages retur- og ombytningsret fra den dato, du har
modtaget din vare (gælder ikke undertøj, badetøj eller monterede produkter).

Hvis du vil bytte en eller flere varer sender du helt enkelt det tilbage som du ikke vil have ifølge det foroven, under "Returnering", og lægger en ny ordre
på den farve eller størrelser du ønsker dig.

Sædvanligvis tager det cirka 2 uger inden vi har modtaget og behandlet din
retur, og vi meddeler dig via mail når dit ærinde er færdigbehandlet.

Kontakt vores kundeservice hvis du er usikker eller har andre spørgsmål.
Returnering af kampagnevare
Det er ikke muligt at fortryde en del af aftalen ved kombinerede priser eller rabatter. Hvis du har
købt en vare, der giver ret til en gave eller rabat på en anden vare, og du ønsker at returnere denne vare, så skal gaven også returneres sammen med varen som har berettiget dig til gaven eller rabatten.

Ved bytte til en anden vare, vil gave eller rabat ej blive krediteret. Gave eller rabat kan ikke overføres til en anden ordre.

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Betaling

Når du handler hos Outnorth, kan du vælge at betale via Klarna: Klarna
tilbyder Køb nu. Betal senere (faktura, faktura med kredit eller konto), Del op
(afbetaling) eller kort (debit og kredit).

Alle betalinger krypteres, og håndteres af henholdsvis Klarna. Det fremgår tydeligt, hvilke valg du har i forbindelse med betalingen, når du kommer til det trin i købsprocessen. Med Klarna Betal nu reserveres beløbet når ordren placeres. Når din ordre sendes fra vores lager aktiveres den valgte betalingsmetode. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Fuldstændige vilkår for Klarnas betalingsservice og mere information finder du her.

Rabatkoder kan ikke benyttes til gavekort.


Transportansvar

Vi påtager os ansvaret for varer, der beskadiges eller bortkommer under transport til dig.

Når du returnerer en vare til os, er du som kunde ansvarlig for returneringen. Se eventuelt mere om returnering i afsnittet ”Varens stand, når du sender den retur”. Gem kvitteringen for indlevering indtil din retur eller reklamation er færdigbehandlet.

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler gælder for varekøb.

Når du som forbruger handler hos os, har du reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Du kan reklamere ved at skrive til os på [email protected] og angive dit ordrenummer samt en detaljeret beskrivelse af problemet.  

Har du mulighed for at vedhæfte et billede af produktet i en mail, kan dette fremskynde håndteringen.

Derefter sender vi en gratis returfragtseddel til dig på mail, så du nemt kan sende varen tilbage til os. Vær opmærksom på, at varer altid skal være rene, når de returneres.

Normalvis tager det 30 dage at behandle en reklamationssag fra den dag, vi modtager den returnerede vare.  


Fragtomkostninger ved reklamationer fra Grønland og Færøerne

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.  


Reklamationsret i B2B:

Her gælder samme vilkår som i ovenstående.

Priser, produkter og tilbud

Produktbillederne på  hjemmesiden kan ikke
garanteres at vise produktets fuldstændige udseende og egenskaber. I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks.
give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en lignende vare. 

Vi forbeholder os retten
til at ændre produktinformation og priser uden forudgående varsel.

Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi
ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

Force majeure

Vi anser os for fritaget fra vores forpligtelser i henhold til nærværende aftale ved forhold, der skyldes ændret lovgivning, myndigheders foranstaltninger, konflikter på arbejdsmarkedet, brand, oversvømmelse, krig, terror, sabotage, ulykker af større omfang eller lignende hændelser.

Medmindre andet følger af dansk lovgivnings ufravigelige regler.


Personoplysnings- og anti-spam-politik

Vi indsamler følgende oplysninger, når du
handler hos os: navn
og adresse, e-mailadresse, mobiltelefonnummer samt
hvordan du agerer på vores hjemmeside og IP-adresser (ordrer, indloggning).  

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Vi har helt eller delvist delt dine oplysninger med vores underleverandører som vores
trykkeri, CRM-leverandør, speditører, sms-service, betalningsservice,
chat-tjeneste, Google, Facebook, til det formål at kunne levere varer samt at
kommunikere med dig. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Personoplysningerne
registreres hos Outnorth AB og vi gemmer dine personoplysninger så længe, du er kunde og derefter i 36 måneder til analyse og kommunikation samt så længe det kræves i henhold til retslige opbevaringstider - f.eks. som minimum i 5 år ifølge Bogføringsloven. Hvis vi gemmer dine oplysninger til andre formål end til opfyldelse af vores kontraktlige forpligtelser, f.eks. for at opfylde krav til bogføring og lovbestemte krav, opbevarer vi kun oplysningerne så længe, som det er nødvendigt og/eller lovbestemt til det respektive formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller
i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Dataansvarlig for www.outnorth.dk er Ola Gustafsson.

Du har ret til at få
oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet.
I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det.
Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold
til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du
mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan
skrive til os på: [email protected].

Se Outnorths databeskyttelsespolitik

Cookies

En cookie er en lille tekstfil, som et besøgt websted ønsker at gemme på din computer. Cookies benyttes på mange websteder for at give en besøgende adgang til forskellige funktioner. Informationen i en cookie kan anvendes til at følge en brugers aktiviteter på internettet.

Ifølge loven om elektronisk kommunikation, der trådte i kraft den 25. juli 2003, skal alle, der besøger et websted med cookies, have
information om:


  • At webstedet indeholder cookies

  • Hvad disse cookies bruges til og

  • Hvordan cookies kan undgås.

Outnorth anvender cookies. Dette gør vi dels for rent teknisk at holde rede på, hvad en bruger gør på siden, f.eks. log-in, placering af varer i indkøbskurven osv. Outnorth anvender også cookies for at måle trafik og for at kunne evaluere markedsføringsindsatser. Accepterer man ikke cookies i sin webbrowser, vil mange af funktionerne på siderne ikke fungere. Dette skyldes, at webstedet uden brug af cookies opfatter, at der er en helt ny besøgende for hver sideindlæsning!

Hvis du ikke vil acceptere cookies, kan din webbrowser indstilles, så du automatisk nægter lagring af cookies eller informeres, hver
gang et websted prøver at lagre en cookie. Via webbrowseren er det også muligt at slette tidligere lagrede cookies. Se webbrowserens hjælpesider for mere information.

Du kan læse mere om cookies hos PTS eller på Wikipedia.

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte vores kundeservice på [email protected] eller tlf. 33 91 30 23. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg (Dette er IKKE en returadresse)

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr  

Standardfortrydelsesformular

Opdateret

Handelsbetingelserne er
senest opdateret d. 10-05-2021

Du surfer netop nu i inkognitotilstand og kan ikke gemme dine personlige favoritter,. For at kunne buge denne funktion, aflut inkognitotilstand og besøg vores webshop på nyt. Luk!