FAQ

Ordre

Er min ordre gået igennem?
Vi sender en ordrebekræftelse til den e-mail, du oplyste ved bestilling. Hvis du ikke har modtaget en e-mail fra os, bedes du kontakte kundeservice.
Kan jeg tilføje en vare eller ændre i min ordre?

Forudsat at din ordre endnu ikke er afsendt eller er ved at blive pakket, kontakt Kundeservice via e-mail eller telefon, og vi vil hjælpe dig med dette. Er ordren ved at blive pakket, kan der desværre ikke tilføjes ændringer, og ordren kan ikke annulleres. Er den allerede afsendt fra os, kan du enten modtage pakken og sende den tilbage til os ved hjælp af den medfølgende returfragtseddel eller nægte at tage imod pakken.

Hvad sker der hvis jeg ikke afhenter min pakke på posthuset?

Så sendes den automatisk retur til os efter ca. 14 dage. For pakker, du som kunde ikke henter, opkræver vi et beløb for fragt, returfragt og håndtering på højst 300 kr. Ved store forsendelser tilkommer yderligere fragtomkostninger jævnfør prisliste.

Hvordan kontrollerer jeg status for min ordre?

Du kan altid tjekke ordrestatus ved at logge ind på ”Min konto”. Login-oplysninger modtager du i forbindelse med din første ordre hos os.

Er moms medregnet i alle priser på www.outnorth.dk?

Ja! (Vælger du Grønland eller Færøerne i kassen,
fratrækkes alle priser moms.)

Hvad koster fragten?

Fragten i Danmark koster DKK 39. Fragt til Grønland og Færøerne koster DKK 71,20.

Jeg bor i Danmark, men ønsker at sende varer til et andet land, hvordan skal jeg bestille? Ønsker du at bestille til et andet land, skal vi bede dig om at besøge www.outnorth.com

Retur

Jeg ønsker bytte min vare, hvad gør jeg?

Hvis du ønsker at bytte et eller flere produkter, gøres dette gratis med den vedlagte retur-følgeseddel og returlabel. Følg instruktionerne for et bytte på retur-følgesedlen, påfør den vedlagte returlabel på pakken og indlever pakken på nærmeste posthus.

Du kan kun bytte til en vare med samme eller lavere pris. Ønsker du at bytte til en dyrere vare, skal du i stedet returnere din vare - se mere om at *Returnere* i vores handelsbetingelser. Bytter du til en vare med lavere pris, vil forskellen blive refunderet til dig.

Vi forbeholder os retten til, at den ønskede byttevare kan være udsolgt, når vi modtager din returpakke. I sådant tilfælde vil vi refundere din betaling i stedet for.

Jeg ønsker at returnere en vare, hvordan gør jeg?

Når du returnerer en vare, skal varen returneres i ubrugt stand og i ubeskadiget emballage. Derudover skal alle mærkater og manualer følge med. Varens originale emballage må ikke anvendes som ydre emballage. En beskadiget original emballage debiteres med DKK 100. Hvis varerne leveres i en pakke, der ikke kan åbnes uden at beskadige emballagen (f.eks. en blisterpakning), har du som forbruger ret til at åbne emballagen for at undersøge dit produkt uden at din returret bortfalder. 

Anvend den vedlagte returlabel, som klistres på pakken, og indlever pakken på nærmeste posthus. Vi krediterer din konto, når vi har modtaget og registreret din returpakke. Du modtager en bekræftelse på mail, når vi har modtaget din returordre. Tilbagebetaling af godkendt og modtaget retur sker inden for 30 dage. Bemærk, at vi opkræver en returfragt på DKK 49 for en returpakke.

Har du brugt en rabatkode, du har modtaget fra os i forbindelse med et køb, afregnes rabatkodens beløb fra returen. Rabatkoden sendes ikke ud igen, derimod sender vi et gavekort på beløbet.

Jeg ønsker at reklamere, hvordan gør jeg og hvilke garantier har jeg?

Er det muligt at tage et billede af problemet, så letter dette håndteringen af din sag. Send billedet i en mail til info@outnorth.dk og skriv gerne, hvad der er sket, og hvordan du har anvendt produktet. Når vi har modtaget dette, vil vores reklamationsafdeling kontakte dig for yderligere behandling.

Jeg har sendt en vare retur og vil vide status - hvordan gør jeg?

Din returordre behandles i den rækkefølge, returpakkerne er modtaget. Du vil modtage en bekræftelses-mail, når vi har behandlet din returordre. Du kan også følge din returordre på ”Min konto”.

Hvordan behandles mit gavekort/værdibevis/rabatkode ved en returordre?

Har du brugt en rabatkode, du har modtaget i forbindelse med et køb på kampagne, og ønsker at returnere en del af en ordre, vil vi refundere betalingen for denne vare fratrukket rabatkodens procentmæssige værdi på den enkelte vare. Rabatkoden er nu brugt og erstattes ikke. Har du derimod købt et gavekort, sender vi dig et nyt, når vi har modtaget din returordre.

Betaling

Hvilke betalingsmetoder kan jeg vælge imellem?Kortbetaling (Dankort, Visa, MasterCard) og PayPal.Kan man som virksomhed få en faktura tilsendt?
Kontakt venligst kundeservice. 
Kan man som offentlig virksomhed betale med EAN?

Nej, denne betalingsform kan vi desværre ikke tilbyde.

Hvor sikkert er det at betale med mit kreditkort hos Outnorth?

Når du bliver bedt om at oplyse dit kortnummer, befinder du dig på en krypteret side. Transaktionen bliver gennemført i samarbejde med DIBS betaling, som er Skandinaviens førende betalingsgateway og er PCI-certificeret. DIBS betaling er et børsnoteret selskab og bruger VISA og MASTERCARD, der har udviklet 3D Secure i deres Outnorth har også et SSL-certifikat, for at du som kunde skal føle dig tryg i, at ingen andre har adgang til de oplysninger, du indsender på vores betalingssider. Det korte svar på spørgsmålet, om du som kunde trygt kan oplyse dit kortnummer, er "JA”! Vi anbefaler dog ikke, at du sender dit kreditkortnummer i en e-mail.

Hvornår trækkes betalingen fra mit kort, hvis jeg vælger kortbetaling?Når du laver en ordre hos os bliver pengene reserveret på dit kort. Betalingen trækkes først, når vi sender din ordre til dig.Hvordan bruger jeg mit gavekort/værdibevis/rabatkode?

I kassen under betalingsmuligheder er der et felt, hvor du indtaster din rabatkode. Når du har indtastet den, skal du klikke på "aktivér". Herefter fratrækkes tilsvarende beløb fra ordren. 

Der er stadig en reservation på min konto, selvom jeg har annulleret min ordre?

Denne reservation ophæves inden for tre hverdage. Hvis ikke, skal du kontakte din bank og de vil hjælpe dig. 

Betalingen er trukket fra min konto, men jeg har ikke modtaget en ordrebekræftelse på min e-mail?Kontakt venligst kundeservice for hjælp.

Levering

Leverer I uden for Danmark?Ja, vi leverer til det meste af verden. Hvis du vil se
om vi sender til et specifikt land, skal du besøge www.outnorth.com.
Hvor lang er leveringstiden?

Det afhænger af, om alle varer, du har bestilt, er på lager. Hvis ja, sendes din ordre inden for 2 hverdage. Hvis dele af din ordre er i restordre, sender vi den, når alle varer er på lager. Vi har ikke mulighed for at eftersende varer, der er i restordre.

Hvordan kan jeg vide, om min ordre er sendt fra Outnorth?Når vi sender din ordre vil du modtage en mail om at
din ordre er på vej. Du får samtidigt et link, så du kan spore din ordre.
Hvad gør jeg, hvis min vare er beskadiget ved levering?

Først og fremmest siger du til dette til postbuddet, eller når du afhenter din pakke på posthuset. Derefter bedes du kontakte vores kundeservice, så vi kan løse dette med dig.

Hvordan omdeles min pakke?

Din pakke leveres af Post Nord til nærmeste udleveringssted. Enten vælges det automatisk ud fra fra din leveringsadresse, eller også kan du aktivt vælge udleveringssted i kassen. Du modtager en sms fra Post Nord, når din pakke er kommet frem.

Kan jeg spore min pakke?

Du kan kontrollere, hvor din ordre er via det link, du modtog i leveringsbekræftelsen. Hvis pakken ser ud til at være på omveje, kontakt vores kundeservice. Er den indleveret på posthuset, kan du afhente den med dit forsendelsesnummer samt legitimation.

Produkter

Jeg ønsker yderligere oplysninger om en vare, hvor skal jeg henvende mig?

Hvis du mangler information om et produkt, bedes du kontakte vores kundeservice, så vil de hjælpe dig.

Jeg mangler mål for en vare jeg ønsker at købe, hvordan gør jeg?Under selve varen på vores webshop finder du en "Størrelsesguide". Er der ikke det, så kontakt kundeservice.

Kontakt

Jeg kan ikke finde hvad jeg søger på denne side - hvordan kan jeg kontakte jer?
Du kan kontakte os via e-mail info@outnorth.dk eller telefon 3391 3023.
Hvornår holder kundeservice åbent?
Vi har åbent Mandag-Fredag 9-16
Du surfer netop nu i inkognitotilstand og kan ikke gemme dine personlige favoritter,. For at kunne buge denne funktion, aflut inkognitotilstand og besøg vores webshop på nyt. Luk!