FAQ

Bæredygtighed

Hvorfor sælger I produkter, der er produceret i Kina?

Kina er en af verdens førende producenter, både af tekstilprodukter og af mange andre produktkategorier, der er i vores sortiment. 

Hvis vi taler om transport, er søtransport fra Asien ikke så belastende, som du måske tror. En lastbiltransport fra Sydeuropa kan give anledning til samme mængde emissioner. Til indgående transport af vores egne produkter er vi gået over til kun at bruge søtransport, og her køber vi nu søtransporter på biobrændstof. (Den togtransport, der er tilgængelig, producerer højere udledninger af drivhusgasser, og fly giver meget højere emissioner). 

Mange tror, at det kun er dårlig kvalitet, der produceres i Kina. Sådan er det ikke. Det er muligt at producere både lav og høj kvalitet overalt. 
Energisammensætningen i Kina består i meget høj grad af fossile kilder. Dette er i forandring, men slet ikke i det tempo, der er nødvendigt. Kina har omtrent samme andel af fossil energi, som hele verden har i gennemsnit. Selv i Europa ligger mange lande på samme niveau, og nogle er faktisk over (f.eks. Polen). Man kan argumentere for at flytte produktionen fra Kina til Sverige, Norge eller Finland for at kunne producere med en bedre energisammensætning. Men spørgsmålet er, hvor realistisk det er. Der er stadig nogle tekstilindustrier tilbage i vores lande og hatten af for dem. Men vi mener ikke, det er realistisk at tro, at vi i stor skala kan flytte tekstilindustrien tilbage til Nordeuropa. Vi vil dog forsøge at påvirke vores producenter til at skifte til vedvarende energi. Det er et af de vigtigste punkter, vi kan påvirke for at nå vores mål om klimaneutralitet inden år 2028. Og faktisk er det nok sådan, at hvis vi på en eller anden måde kan være med og påvirke blot nogle få individuelle investeringsbeslutninger hos vores leverandører, så nye fabrikker vælger vedvarende energi – så kan det være noget af det vigtigste, vi kan opnå, hvad angår indsatsen for klimaet. 

Så har vi spørgsmålet om demokrati og den politiske udvikling i Kina. Her er udviklingen gået i den forkerte retning de seneste år. Vi har dog ikke set nogen forringelse af arbejdsforholdene. Som det ser ud nu, vil vi fortsætte med at handle med produkter fra Kina. Vi har forsøgt at sikre, at produkterne eller råvarerne ikke kommer fra Xinjiang-provinsen, og i øvrigt følger vi udviklingen. 

Hvorfor tilbyder I ikke udlejning eller second hand?

Udlejning og second hand kan være med til at sikre, at produkterne bliver brugt til deres fulde potentiale og ikke kasseres/genanvendes for tidligt.

Vi tror ikke meget på udlejning af tøj. I hvert fald ikke på afstand via e-handel. Når vi sender et produkt ud én gang, er klimaaftrykket fra transporten relativt lille i forhold til produktets samlede klimaaftryk. Men hvis produktet skal sendes mange gange i løbet af sin levetid, stiger klimaaftrykket fra transporten. Hvad angår tøj, skal det formentlig også renses mellem brugerne, og vi tror, at klimagevinsten her vil være meget begrænset, hvis den overhovedet findes. At leje for eksempel skitøj i forbindelse med leje af ski på et skisportssted lyder derimod som noget, der kan være fornuftigt, også set ud fra et klimaperspektiv. Især hvis det tøj man lejer, ikke er tøj man kan bruge til andre aktiviteter.  

Udlejning af udstyr vil sandsynligvis være mere relevant at se på. Der kræves ingen eller mindre rengøring mellem brugerne, og der er større risiko for, at noget udstyr bliver liggende ubrugt i længere perioder. Man kan normalt finde flere anvendelsesmuligheder for tøj. Derfor kommer vi måske i fremtiden til at se på en model for udlejning af udstyr. Hvad angår second hand, vil vi snart starte et pilotprojekt og teste second hand.

Med alt det sagt, er der ingen bedre måde at bruge et produkt på, end at den første person, der køber produktet, også bruger det i hele produktets mulige levetid. Man kan argumentere for second hand og udlejning, når dette ikke er muligt eller simpelthen ikke sker. 

Hvorfor pusher I så meget for at sælge mere?

Det er et rimeligt spørgsmål. Produkterne står for mere end 60% af vores emissioner. Så jo flere produkter vi sælger, jo flere emissioner.

Det er også et svært spørgsmål for en virksomhed at håndtere. Vi lever i en markedsøkonomi, og vi er alle nødt til at forholde os til den på den ene eller anden måde. Som vi ser det, er det vigtigste, at vi ikke driver et overforbrug. Hvis vi skal kunne være ude i naturen, har vi brug for både tøj, sko og udstyr. Men vi ønsker ikke, at der skal forbruges mere end vi har brug for.

Hvis vores kampagner fører til, at vi tager salg fra vores konkurrenter, synes vi det er OK, men hvis det fører til overforbrug, er det et problem. Det er ikke et problem, hvis vi sælger en vare billigere end en anden.

Produktet bliver ikke mere miljøbelastende, fordi vi tager en lavere pris. Det er som sagt et svært spørgsmål, som vi har diskuteret meget internt, ikke mindst i vores marketingafdeling. 

Er e-handel ikke generelt dårligt for miljøet? Der er så meget transport. 

Faktum er, at udgående transport kun står for omkring 4% af vores klimaudledning. Det er vigtigt, at vi holder disse udledninger nede, men de 4% gør ikke e-handel til en stor klimasynder.

At tilbyde vores kunder det tilsvarende sortiment i fysiske butikker ville kræve store butikker i mange byer. Disse butikker skal bygges, bemandes, opvarmes/køles og forsynes med elektricitet. Både personale og kunder skulle også selv transportere sig til butikkerne, og varerne skulle også sendes til butikkerne. I dag har vi i stedet et stort lager, og de varer, der sendes fra lageret til vores kunder, pakkes sammen i store lastbiler og kører sammen en stor del af vejen hjem til kunderne.

Du kan faktisk stille dig selv spørgsmålet, hvad der er bedst at transportere. Er det kunden, der skal hen til produktet (i butikken), eller er det produktet, der skal transporteres til kunden? Returforsendelse er et problem for e-handel. Men det er også meget vigtigt, at vores kunder har mulighed for at bytte produkter, hvis de ikke er tilfredse. Et produkt, som en kunde ikke er tilfreds med, vil måske ikke blive brugt. Fra et klimaperspektiv er det værst tænkelige resultat, at et produkt bliver produceret og derefter ikke brugt. 

I sender alt for meget luft!

Vi får nogle gange denne feedback fra kunder. Det kan komme i form af en e-mail eller et opslag på sociale medier. Ofte er det et billede af en alt for stor æske og et lille produkt pakket i denne æske. Vi er altid skuffede, når vi får denne feedback, for det betyder, at vi har fejlet en lille smule. Men vi prøver altid at gå tilbage og se, hvad der er sket.
Vores lager er automatiseret, men pakkeprocessen er manuel, og det sker desværre, at personalet, der pakker, laver fejl. Vi arbejder løbende med spørgsmålet om at vælge den rigtige emballage. Vi er taknemmelige for feedback, hvis du modtager en forsendelse, der er for stor i forhold til produktet.

Interesserer I jer for arbejdsforholdene på de fabrikker, I bruger?

Ja, det gør vi.
Vi har valgt at være medlemmer af den europæiske organisation Amfori BSCI og bruger adfærdskodeksen og de værktøjer, som organisationen har udviklet, som grundlag for vores arbejde med sociale spørgsmål. En hjørnesten i Amfori BSCI er, at vi sammen med andre medlemmer deler ansvaret for inspektion af fabrikkerne. På platformen kan vi følge med i, at alle fabrikker bliver kontrolleret hvert år. Systemet bygger på en ide om løbende forbedringer.  

Hvilke produkter er bedst ud fra et miljø- og bæredygtighedsperspektiv?

Hvis vi starter med klimaperspektivet, er alle produkter belastende, og det vigtigste, vi kan gøre for at mindske klimabelastningen, er at købe ting af høj kvalitet og bruge produkterne så længe som muligt. Vi arbejder for at mindske klimaaftrykket i vores virksomhed, men over 60% af klimaaftrykket sker i produktionen af produkterne, og derfor bliver det så vigtigt, at de produkter, der fremstilles, også virkelig bliver brugt.

Vi har valgt ikke selv at lave vores eget miljømærke eller miljøpåstand. I stedet er vi i gang med at opbygge en mulighed for, at du som forbruger kan filtrere på aspekter, som vi mener er et bedre valg ud fra et miljømæssigt synspunkt. Det er tredjepartscertificeringer og produktionsmetoder. Du kan finde disse i shoppen under filtreringsmulighederne. 

Indeholder jeres produkter nogle farlige kemikalier?

Kemikalielovgivningen i EU (og Norge) er den strengeste i verden. Du har måske for eksempel hørt om REACH-forordningen, som regulerer en lang række kemikalier.

Vi er medlemmer af kemikaliegruppen, som er en del af RISE.
Med hjælp fra kemikaliegruppen har vi udviklet en arbejdsmetode til at kontrollere brugen af kemikalier, frem for alt i de produkter, vi producerer under vores egne varemærker. Det involverer kontraktskrivning, informationsindsamling, risikovurdering og test.

For eksterne brands stoler vi især på kontraktskrivning. Den europæiske kemikalielovgivning er grundlaget for vores arbejde, men i nogle tilfælde er vi gået lidt længere end det. Vi har lavet en "blocklist" over kemikalier, materialer, produktionsmetoder og produkter, som vi ikke accepterer. Udover denne blocklist har vi en "phase out list" primært med materiale, som vi ønsker at udfase, men som vi ikke har fundet et alternativ til endnu. Endelig har vi en liste over "preferred attributes". Det er tredjepartscertificeringer og produktionsmetoder, som vi mener kan gøre en forskel. Vi kommunikerer alle disse lister til vores leverandører, og når det kommer til preferred attributs, giver vi også vores kunder mulighed for at filtrere på disse i shoppen. Vi kan ikke med sikkerhed sige, at der ikke er farlige kemikalier i vores produkter. Men vi bruger betydelige ressourcer på at undgå det. 

Se mere

Retur & Reklamation

Hvordan får jeg nye returdokumenter?

Sammen med alle ordrer sender vi normalt både en returlabel og en returseddel. Vi beklager, hvis dette ikke fulgte med din ordre.

Hvis du ikke har retursedlen til at lægge i pakken, kan du downloade den her.

Det gør håndteringen af returordrer nemmere for os, hvis du anvender retursedlen. På denne finder du også instruktioner til, hvordan du returnerer varer.

Alternativt kan du selv skrive på et "almindeligt" papir, men husk at skrive dit ordrenummer.

Hvis du mangler returlabelen til at sætte udenpå pakken kan du kontakte kundeservice for at få en ny. Husk at angive dit ordrenummer, når du kontakter os.

 

Hvordan sender jeg en vare retur?

Hvis du har hentet pakken på et udleveringssted eller i en pakkeboks, kan den returneres på samme måde. Benyt de returdokumenter, du har fået fra os.

Hvis du har fået leveret din ordre med omdeling, og vil have en returpakke afhentet på din adresse skal du kontakte kundeservice. Eventuel medfølgende returlabel til drop off kan  bruges til indlevering af din pakke hos Postnord, såfremt din pakke har standardmål. Tunge og store pakker skal afthentes på din adresse. Rapportér din retur til Klarna via deres app eller website. Hvis du har valgt Betal senere, så sættes din faktura på pause indtil din retur er færdigbehandlet. 

Alle returer sendes til: Outnorth AB Logistics, John Bunyans Väg 2, 418 78 GÖTEBORG, Sverige. Pak returvaren godt ind og sørg for at klistre returlabelen uden på pakken. Gem kvitteringen for afsendelse indtil din retur er færdigbehandlet.

Det er en stor hjælp for os, hvis du benytter vores returfølgeseddel til alle typer returforsendelser. På sedlen står der også, hvordan du skal gøre. 

Hvad koster det at sende varer retur?

Når du anvender medfølgende returlabel koster det 49 kr. at returnere hele eller dele af din ordre, hvis du ikke bytter til noget andet. Hvis du bor på Grønland får du ikke en returlabel og dækker selv omkostingerne for returen.

Hvordan bytter jeg en vare?

Hvis du vil bytte et produkt, skal du lægge en ny ordre på den vare, du ønsker. Vil du bare bytte størrelse eller farve, og har produktet ikke længere samme pris - kontakt vores kundeservice så hjælper vi selvfølgelig med at justere prisen. 

Returnér det produkt du ikke vil beholde, ved at skrive på retursedlen, at du ønsker at foretage en ombytning og send produktet tilbage i henhold til vejledningen. 

Vi refunderer beløbet, når din returordre er færdigbehandlet. Returfragt opkræves ikke ved bytte. 

Hvordan reklamerer jeg et produkt?

Send en e-mail til vores kundeservice med et billede/en video på varen du vil reklamere samt en beskrivelse af hvordan du har anvendt produktet og hvad du mener, der er galt med varen.

Når vi har modtaget informationen kontakter vi dig med information om, hvordan vi går videre med sagen.

Et produkt som returneres for reklamation skal være vasket/rengjort og fri fra dyrehår, mudder mm. Er produktet ikke rent, når det kommer ind til vores reklamationsafdeling, risikerer du, at det returneres til dig igen.

Hvor lang tid tager det at håndtere en retur?

Vores mål er, at en returnering skal håndteres inden for 8 hverdage efter vi har modtaget den. 

Når returneringen er håndteret, sendes en bekræftelse på e-mail. Du kan også se en behandlet returordre på Mine Sider. 

I perioder med høj belastning kan håndteringen af ​​returvarer tage lidt længere tid. 

Hvor længe har jeg returret?

Vi tilbyder 30 dages returret.

Dette regnes fra den dag, du tager imod din ordre.

Hvad sker der med min retur?

Du får en mail fra os, når vi har modtaget din retur og derefter håndteres den så hurtigt som muligt, og i den datorækkefølge den er kommet ind. 

Du får også en bekræftelse på mail når vi har håndteret din retur og refunderet dine penge. 

Hvilke varer kan jeg returnere?

Du har ret til at prøve og undersøge den vare, som du har købt, lige som du vil kunne i en fysisk butik. Læs eventuelt mere om varens stand i vores handelsbetingelser her.

Badetøj og undertøj skal prøves med eget undertøj under og den plombering som sidder i må ikke fjernes. Ofte er det f.eks. en plasticstrip i grenen på badetøj. Hvis varen bærer præg af at have været prøvet ud over dette, vil der blive trukket en værdiforringelse ved returnering. 

Køb af varer som tilpasses til dig som kunde kan ikke fortrydes, dette gælder blandt andet ski og snowboards hvor bindingerne monteres efter nogle angivne mål.  

Hvordan sender jeg en vare bestilt med omdeling/hjemmelevering retur?

Hvis du har fået en returlabel med i pakken, kan den bruges til drop-off i en pakkeshop.

Kan jeg bytte min ordre, hvis jeg bor på Grønland?

Nej, men du kan returnere den uønskede vare og placere en ny ordre.

Hvordan håndteres mit gavekort/tilgodebevis ved en retur?

Hvis du har brugt gavekort/tilgodebevis vil beløbet returneres til den samme kode, du modtog før. Den samme kode kan således bruges igen.

Se mere

Levering

Hvad er jeres leveringstider?

Vi sender din ordre inden for 1-3 hverdage.

Kajakker samt monterede produkter, f.eks. ski, sendes inden for 7-10 hverdage fra ordredato. 

Når varen afsendes fra vores lager har vi normalt følgende leveringstider:

Standardlevering tager normalt 1-5 dage afhængigt af hvor du bor.

PostNord med omdeling tager normalt 1-5 dage afhængigt af hvor du bor. Se separate tider for levering til Grønland.

Vi forsøger at reducere vores luftfragt, og bevæge os i retning af mere bæredygtige fragtmuligheder. Derfor har vi besluttet ikke længere at sende ordrer til Færøerne. Vi beklager ulejligheden og håber, at du finder dine udendørs gadgets på en anden måde.

Hvor sendes min ordre fra?

Din ordre blive sendt fra Gøteborg, Sverige.

Hvilke fragtalternativer tilbyder I?

Der er fri fragt på almindelige ordrer over 499 kr. Ordrer under 499 kr koster 39 kr. for standardlevering. PostNord med omdeling koster 69 kr. og ordrer til Grønland koster 71.00 kr. uanset ordreværdi.  For store eller tunge ting som kajakker koster fragten 299 kr. Denne type af gods leveres til din adresse. Kajakker sendes ikke til Grønland.

Ved standardlevering bliver din ordre leveret til en Postnord-pakkeshop i nærheden af din adresse eller valgt udleveringssted. Hvis du vælger en Nærboks skal du bruge PostNords app ved afhentning af din pakke.

Du kan også vælge at få din pakke leveret med Instabox til en Pakkeboks, eller direkte til din hjemmeadresse.

Ved PostNord med omdeling bliver din pakke leveret til din adresse og hvis du er tilmeldt Flex-levering kan pakken afleveres på aftalt sted. Hvis pakken ikke kan leveres, bliver den sendt til en PostNord pakkeshop, hvor du selv skal hente den.

Ordrer til Grønland leveres med FedEx og Blue Water Shipping. 

Vi forsøger at reducere vores luftfragt, og bevæge os i retning af mere bæredygtige fragtmuligheder. Derfor har vi besluttet ikke længere at sende ordrer til Færøerne. Vi beklager ulejligheden og håber, at du finder dit udendørsudstyr på en anden måde.

Hvordan ved jeg at min ordre er sendt?

Når din ordre afsendes vil du modtage leveringsbekræftelse fra Outnorth og Track & Trace fra vores partner Unifaunonline.se. I forbindelse med at din ordre sendes, bliver din betaling trukket fra din konto.

Tilbyder I ekspreslevering?

Nej, desværre har vi ikke mulighed for at tilbyde ekspreslevering.

Hvor lang leveringstid er der til Grønland?

Normal leveringstid til Grønland er 7- 21 dage, efter at pakken er afsendt. 

Hvordan leveres min pakke?

Hvis du har valgt standardlevering leveres din pakke til et PostNord eller Instabox udleveringssted i nærheden af din bopæl. Det er muligt at vælge et specifikt udleveringssted eller pakkeboks, men hvis du ikke vælger dette, vil PostNord og Instabox levere til et udleveringssted i nærheden af din adresse. Du modtager en sms, når din pakke er klar til at blive hentet. 

Hvis du vælger PostNord med omdeling, eller Instabox hjemmelevering, leveres pakken til din adresse. Det er muligt at dette tager længere tid end at få pakken til et udleveringssted. 

 

Hvor kan jeg hente min ordre?

Din pakke sendes til det udleveringssted, du valgte i forbindelse med din bestilling.

Hvis du ikke valgte udleveringssted, bliver pakken leveret til et posthus/pakkeboks baseret på din adresse. 

Hvordan kan jeg vide, om min ordre er sendt fra Outnorth?

Når vi sender din ordre, vil du modtage en mail om, at din ordre er på vej. Du får samtidigt et link, så du kan spore din ordre.

Hvorfor er track & trace for min pakke ikke opdateret i flere dage?

Det kan der være mange forskellige grunde til. Sporingen aktiveres efter ca. 24 timer når pakken har fået sit første scan. Kontakt kundeservice via 33 91 30 23 eller send en mail til [email protected] hvis din pakkes sporing ikke ændres inden for et par dage.

Kan jeg vælge, hvor jeg kan hente min pakke?

Ja, i kassen kan du vælge et specifikt udleveringssted eller levering med omdeling til din adresse. Du kan desværre ikke vælge udleveringssteder, som ikke dukker op i kassen. 

Vær opmærksom på, at boksen "vælg udleveringssted" først bliver synlig efter at du har udfyldt dine adresseoplysninger. Scroll derfor langsomt op på siden, når du har udfyldt adressen, men før du godkender betaling, så kan du se den.

Hvordan kan jeg spore min pakke?

I forbindelse med at din ordre sendes fra vores lager, får du en bekræftelse for afsendelse samt en separat mail med afsender [email protected].

I den mail findes et sporingslink, så du kan følge din ordre via Postnord's hjemmeside. Når pakken er kommet til pakkeshoppen kan du afhente den med forsendelsesnummer samt legitimation.

Hvad koster fragt til Grønland?

Fragt til Grønland koster 71,20 kr., dette er uden moms. Store og tunge ting samt lithiumbatterier  og aerosoler leveres ikke til Grønland.

Vi forsøger at reducere vores luftfragt, og bevæge os i retning af mere bæredygtige fragtmuligheder. Derfor har vi besluttet ikke længere at sende ordrer til Færøerne. Vi beklager ulejligheden og håber, at du finder dine udendørs gadgets på en anden måde.

Min ordre er sendt afsted, men jeg har ikke fået en advisering fra Postnord?

Du kan spore din ordre via sporingsinformationen du får i forbindelse med afsendelse af ordren.

Kontakt gerne vores kundeservice, hvis det ser ud til at pakken sidder fast på vejen.

Findes pakken på udleveringsstedet, så kan du hente den med din legitimation og pakkens kollinummer.

Opdelede leverancer

For at kunne levere så hurtigt og problemfrit som muligt sender vi muligvis din ordre i to forskellige leverancer. Vi har i øjeblikket ikke mulighed for manuelt at vælge, om en ordre skal opdeles i flere dele; dette styres i stedet af varens placering på lageret. Hvis du kun modtager en del af din ordre, sender vi de resterende dele af din ordre, så snart vi kan! Debitering finder kun sted, når den sidste del af din ordre er leveret.

Hvis du vil foretage en ændring, skal du kontakte vores kundeservice på [email protected], så hjælper vi dig med din ordre. Ellers sendes din ordre så hurtigt som muligt.

Hvad er leveringsmåden "Postnord med omdeling"?

Din ordre leveres til valgt adresse.

Bemærk, at hvis du ikke er hjemme til at tage imod pakken, kan den blive leveret til en pakkeshop. Du kan tilmelde dig Flexlevering hos Postnord, hvis du ønsker, at pakken bliver afleveret på din adresse, når du ikke er hjemme.

Leverer I uden for Danmark?

Ja, vi leverer til det meste af verden. Hvis du vil se om vi sender til et specifikt land, skal du besøge www.outnorth.com.

Min ordre var skadet ved levering - hvad gør jeg?

Kan du allerede ved udlevering på posthuset se, at pakken er beskadiget, skal du sige dette til dem.

Det er derudover vigtigt, at du tager et billede af pakken og emballagen, samt at du kontakter vores kundeservice snarest muligt.

Hvor længe ligger min ordre på posthuset?

Din pakke ligger på posthuset i 7 dage. Efter 7 dage returneres din pakke til os. 

Se mere

Betaling

Betalingen er trukket fra min konto, men jeg har ikke modtaget en ordrebekræftelse på min e-mail?

Ofte beror denne fejl på at der er opgivet en forkert e-mailadresse. Kontakt venligst kundeservice for hjælp. Du når kundeservice på 33 91 30 23 eller [email protected]

Hvilke betalingsmuligheder har jeg?

Du kan vælge at betale med Kort (debit og kredit), via Klarna eller MobilePay 

Klarna tilbyder Køb nu. Betal senere (faktura, faktura med kredit eller konto) & Del op (afbetaling). 

Vælger du Klarna, aktiveres din betaling når din ordre er afsendt.

Såfremt du har problemer med at gennemføre din betaling via Klarna, selv om du har indtastet personnummer, kontakt Klarnas kundeservice

Hvordan fungerer Køb nu. Betal senere?

Hvis du vælger Køb nu. Betal senere, vælger du at betale via faktura. Fakturaen forfalder til betaling 30 dage efter din ordre blev afsendt. Fakturaen bliver sendt via e-mail. Du kan også vælge at betale online på https://www.klarna.com/dk/ eller via Klarna's app som kan downloades til din smartphone.

Husk at rapportere retur til Klarna, hvis du returnerer noget fra din ordre. Dette kan gøres telefonisk eller via deres website eller app. Når du gør det, sættes din faktura på pause, og opdateres når vi har bekræftet, hvilke varer du har returneret.

Betingelserne for Køb nu. Betal senere finder du her.

Jeg har et spørgsmål til min faktura, hvor kan jeg henvende mig?

Hvis du har spørgsmål eller vil rette noget i din faktura, kontakt Klarna på telefon 69 91 88 81 eller find information via deres hjemmeside www.klarna.com/dk/

Hvad er Klarna?

Klarna er en af Europas førende betalingsleverandører indenfor e-handel. Læs mere om Klarna på deres hjemmeside www.klarna.com/dk/

Hvornår trækkes betalingen fra mit kort, hvis jeg vælger kortbetaling?

Når du betaler med kort bliver pengene reserveret på dit kort, når du placerer din ordre. Betalingen aktiveres, når vi sender din ordre til dig. 

Hvor sikkert er det at betale med mit kreditkort hos Outnorth?

Når du bliver bedt om at oplyse dit kortnummer, befinder du dig på en krypteret side. Transaktionen bliver gennemført i samarbejde med Klarna, som er en af Europas førende banker og udbydere af betalingsløsninger.

Klarnas betalløsning er PCI-certifieret og de bruger VISA og MASTERCARD:s 3D Secure-kobling i sin gateway.

Outnorth har også et SSL-certifikat, for at du som kunde skal føle dig tryg ved, at ingen andre har adgang til de oplysninger, du indsender på vores betalingssider. 

Hvordan anvender jeg mit gavekort/tilgodebevis/værdibevis/rabatkode?

I kassen under betalings- og leveringsmåde findes feltet "Brug rabatkode/ gavekort".

Her angiver du din kode, hvorefter du klikker på "Aktivér".

Er koden gyldig, vil rabatten blive fratrukket produktet/ordren.

Kan jeg angive både en rabatkode og et gavekort/tilgodebevis ved betaling af min ordre?

Ja, du kan sagtens angive både en rabatkode og et gavekort/tilgodebevis, når du skal betale din ordre i kassen.

Angiv og aktivér altid en kode ad gangen – først rabatkoden og klik på aktivér og derefter gavekortet/tilgodebeviset og klik på aktivér. Det er derimod ikke muligt at angive flere rabatkoder på samme ordre, forudsat at andet ikke opgives i kampagnevilkårerne.

Det samme gælder hvis du vil angive flere gavekort/tilgodebevis i én og samme ordre – aktivér en kode ad gangen.

Hvordan fungerer betalingsmuligheden Del op?

Med betalingsalternativet Del op kan du vælge Klarnas afbetalingsordninger. Sammenlæg alle indkøb til én månedlig faktura eller betal hele eller en del af beløbet i slutningen af næste måned.

Jeg har betalt via Klarna, hvordan får jeg mine penge retur, hvis jeg fortryder mit køb?

Dine penge refunderes på samme måde, som du betalte din ordre. Hvis du har valgt Betal senere eller Opdel betaling vil Klarna opdatere din faktura eller betalingsordning.

Husk at rapportere din retur til Klarna, hvis din ordre ikke er betalt, så din faktura bliver pauset indtil din retur er færdigbehandlet.

Der er stadig en reservation på min konto, selvom jeg har annulleret min ordre?

Denne reservation ophæves normalvis inden for 3-5 hverdage. Hvis ikke, skal du kontakte din bank, så vil de hjælpe dig.

Se mere

Ordre

Er min ordre gået igennem?

Vi sender en ordrebekræftelse til den e-mail, du oplyste ved bestilling. Hvis du ikke har modtaget en e-mail fra os, bedes du kontakte kundeservice.

Hvordan kontrollerer jeg status for min ordre?

Du kan altid tjekke ordrestatus ved at logge ind på ”Min konto”. Login-oplysninger modtager du i forbindelse med din første ordre hos os.

Kan jeg afbestille min ordre?

Kontakt kundeservice via mail eller telefon, så hjælper vi dig med dette under forudsætning af at din ordre ikke er til pakning eller er blevet afsendt endnu.

Er ordren afsendt, så skal du hente pakken på posthuset og sende den tilbage til os.

Kan jeg slette eller justere et produkt i min ordre?

At slette eller f.eks. ændre farve eller størrelse på et produkt kan i visse tilfælde være muligt, såfremt ordren ikke er kommet for langt i vores pakningsprocess.

Kontakt kundeservice, så hjælper vi dig hvis det er muligt.

Kan jeg lade være med at hente min ordre på udleveringsstedet?

Ja, men pakken kommer hurtigere retur, hvis du henter den og sender den retur med den returlabel, som ligger indeni pakken. Postnord lader ellers pakken ligge i 7 dage, før den går retur igen. 

Bemærk, at vi opkræver en returfragt på 49 kr. 

Hvorfor har jeg ikke fået en ordrebekræftelse?

Der sendes altid en ordrebekræftelse til den e-mailadresse, som du har opgivet ved bestillingen.

Hvis du ikke har modtaget mailen, så er bestillingen enten ikke gået igennem eller også har du muligvis opgivet en fejlagtig mailadresse. Kontrollér gerne i din uønskede post, da mailen indimellem kan havne der.

Har du spørgsmål - kontakt gerne vores kundeservice.

Kan jeg bestille varer momsfrit og få dem leveret til Grønland?

Ordren skal bestilles til samme land som den leveres til. Man kan ikke bestille til Grønland og få leveret til Danmark eller omvendt.

Kan jeg tilføje et produkt til min ordre?

Det er desværre ikke muligt at tilføje et produkt til din ordre.

Du kan lægge en helt ny ordre på produktet og alternativt kontakte vores kundeservice, så vi kan annullere den første ordre, hvis du ønsker at lægge en helt ny komplet ordre.

Hvordan bestiller jeg som virksomhed?

I øjeblikket har vi ikke mulighed for at håndtere virksomhedsordrer. Du kan selvfølgelig bestille som normalt på vores hjemmeside. Husk, at du som modtager skal indtaste navnet på den, der skal afhente/modtage pakken. Du kan skrive firmanavnet og et eventuelt referencenummer, der skal være synligt på kvitteringen, i c/o-feltet.

Har du brug for en kvittering, der viser moms, bedes du kontakte vores kundeservice via e-mail på [email protected].

Er det muligt at afgive en ordre på telefon?

Nej, desværre.

Kan alle produkter bestilles til Grønland?

Nej, desværre. Du kan ikke bestille kajak, kano, produkter indeholdende aerosoler såsom sprays, og produkter indeholdene lithium batterier.

Kan jeg rette adressen i min ordre?

Kontakt kundeservice på [email protected] så hjælper vi dig. Adressen kan rettes indtil din ordre er sendt til pakning. Derefter har vi desværre ikke mulighed for at lave rettelser.

Er moms medregnet i alle priser på www.outnorth.dk?

Ja! (Vælger du Grønland i kassen, fratrækkes alle priser moms.)

Jeg kan ikke bekræfte min konto - hvordan gør jeg?

Da du første gang lagde en ordre hos Outnorth, oprettedes der en konto til dig.

I den forbindelse fik du en mail med et link, hvor du skulle bekræfte din e-mailadresse.

Kan du ikke finde denne mail, kontakt da gerne kundeservice, så sender vi en ny til dig.

Kan jeg bestille produkter til Færøerne?

Vi forsøger at reducere vores luftfragt, og bevæge os i retning af mere bæredygtige fragtmuligheder. Derfor har vi besluttet ikke længere at sende ordrer til Færøerne. Vi beklager ulejligheden og håber, at du finder dine udendørs gadgets på en anden måde.

Jeg er kommet til at skrive forkert emailadresse - hvordan ændrer jeg den?

Send en mail til [email protected], så hjælper vi dig med at rette det i din ordre og i din kundeprofil.

Kan jeg købe et gavekort hos jer?

Ja, det kan du.

Du finder gavekort ved at søge på produktet "gavekort" i søgefeltet eller ved at klikke på "Gavekort" helt nederst på hjemmesiden. Du kan også gå til produktet Gavekort.

Se mere

Kontakt & Mine sider

Hvilke åbningstider har kundeservice?

Vores åbningstider er:
Mandag-Fredag 10.00-15.00

Telefonen er lukket til frokost hver dag 11.30-12.00.

Du når os på telefon: 33 91 30 23

Søger du svar på spørgsmål uden for disse tider, findes mange svar allerede på denne side.

Du kan selvfølgelig også altid kontakte vores kundeservice via email på [email protected].

Hvordan kan jeg kontakte jer?

Du kan kontakte os både via mail på [email protected] og via telefon på 33 91 30 23.

Har Outnorth et nyhedsbrev?

Ja, det har vi. Vi sender tips og nyheder omkring outdoor-aktiviteter og udstyr og naturligvis omkring nyheder og kampagner i vores shop. Hvis du vil have mere information omkring udstyr og specifikke aktiviteter, har vi også en række guider, som du finder nederst på siden under "guider". 

Nederst på siden kan du tilmelde dig vores nyhedsbrev. Du kan når som helst framelde dig nyhedsbrevet ved at klikke på Unsubscribe nederst i et af de nyhedsbreve, du har modtaget.

Hvordan logger jeg ind på Mine sider?

I forbindelse med at du afgiver din ordre bliver der oprettet en konto hos os. Du logger ind på denne konto via Mine sider øverst på siden. Klik på profilsymbolet ved siden af hjertet.

Hvordan afmelder jeg jeres nyhedsbreve?

I bunden af hvert nyhedsbrev findes et link der hedder "Afregistrering" - klik på den og følg instruktionerne.

Jeg har fået ny e-mailadresse. Kan den blive rettet?

Kontakt kundeservice på [email protected] så hjælper vi dig.

Se mere

Vil du kontakte os?

Vores kundeservice hjælper dig gerne med spørgsmål som du ikke finder svar på.

Mail

Skriv til os på [email protected].

Hvis du har spørgsmål til en specifik ordre, venligst inkludér dit ordrenummer i mailen.

Vi er utroligt glade for at kunne meddele, at vores salg i løbet af Black Week var vellykket!
Vi er inde i en travl periode lige nu, og oplever en høj belastning på vores mails.
Vi værdsætter jeres tålmodighed, imens vi arbejder hårdt på at besvare alle mails, som kommer ind til os.

Telefon

  • Ring 33 91 30 23

  • Åbningstider
    Mandag - Fredag 10:00-15:00
    Telefonen er lukket pga. frokostpause hver dag 11:30 - 12:00
Du surfer netop nu i inkognitotilstand og kan ikke gemme dine personlige favoritter,. For at kunne buge denne funktion, aflut inkognitotilstand og besøg vores webshop på nyt. Luk!