Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Juridisk navn: Outnorth.dk, filial af Outnorth AB, Sverige

CVR-nr. 33156480

Administrativ adresse, Danmark: Toldbodgade 18, 5., 1253 København K. (Dette er IKKE en returadresse)

Hovedkontor: Högsbyvägen 1, 352 74 Växjö, Sverige

Returadresse: Stora Räppevägen 60, 352 74 Växjö, Sverige.  

Mailadresse: info@outnorth.dk

Telefonnummer 33 91 30 23 - alle hverdage mellem kl. 09.00-16.00


Vi bestræber os på at besvare alle mails inden for 24 timer på hverdage.


Outnorth er en e-mærket web-shop. Når du handler i en e-mærket web-shop har du altid adgang til e-handelsfondens forbruger-hotline.


Oplysningspligt over for børn og unge (personer u/18 år)
Du skal være fyldt 18 år for at handle på Outnorth.dk - er du under 18 år, skal du have samtykke fra dine forældre.
En aftale kan altid annulleres af en forælder, hvis det skulle vise sig, at den er indgået af et barn eller en person under 18 år.
Nedenfor følger de øvrige købsvilkår og leveringsbetingelser, som Outnorth anvender:

Levering

Hos Outnorth kan du bestille både lagervarer, som allerede findes på vores lager samt bestillingsvarer og varer, der ikke er lagervarer. Hvis din ordre kun indeholder lagervarer, afsender vi din ordre inden for 2 hverdage. Hvis din ordre indeholder mindst én bestillingsvare, afventer vi bestillingsvaren, før din ordre sendes fra os. Indeholder din ordre mindst én vare, som ikke er en lagervare, fremgår det af ordrebekræftelsen, hvornår din ordre forventes afsendt. Alle varer sendes altid samtidigt og ordrer opdeles ikke.

Det fremgår tydeligt af hjemmesiden, om den enkelte vare er en bestillingsvare, en lagervare og hvornår en vare, der ikke er på lager, forventes på lager igen.

Leveringsmåde

Vi samarbejder med både FedEx og PostNord. I Danmark sendes varerne med PostNord til udleveringssted eller pakkeboks og du adviseres via SMS eller
e-mail. Til Grønland og Færøerne bliver varerne sendt med FedEx og du informeres via e-mail. Du kan læse mere om FedEx og leveringstid til din hjemby på www.fedex.com.

Fragtomkostninger til Danmark er DKK 39,00.

Til Grønland og Færøerne er fragten DKK 71,20 uden moms.

Alle pakker bliver afsendt fra vores hovedlager i Sverige.

Fortrydelsesret 0-14 dage

Som forbruger har du totalt 30 dages returret, når du handler hos os. Denne består av en fortrydelsesfrist på 14 dage samt en udvidet returret fra den 15. -30. dag. Lige nu har vi forlænget fortrydelsesfristen frem t.o.m. d. 13. Januar 2020.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti, eller den sidste del.

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere
varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Det hurtigste er, at du udfylder og vedlægger vores returfølgeseddel, som du også finder under www.outnorth.dk/kontakt-os. Den vedlagte returlabel klistres på pakken og pakken indleveres på nærmeste PostNord udleveringssted eller pakkeboks.Gem kvitteringen for indlevering indtil din retur
er færdigbehandlet.

Vi opkræver en returfragt på 49 DKK når pakken returneres.

Du kan også sende en mail til info@outnorth.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidigt at give os besked.

Udvidet returret den 15.-30. dag

Vi tilbyder en udvidet returret. Det vil sige, at du fra 15. dag til 30. dag fra modtagelsen kan returnere din vare, hvis den tilbageleveres i væsentlig samme stand og mængde som ved levering, ellers nægtes fortrydelse.


Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Bemærk, at vi opkræver returfragtomkostninger på DKK 49 for en returpakke, når du returnerer med vores returlabel. Vil du selv betale porto og ikke gøre brug af vores returlabel kan du naturligvis det, men da kan vi ikke tage ansvaret for transporten. Returnerer du en pakke, som både indeholder et bytte og en retur, så er returfragten gratis. Varens originale emballage må ikke anvendes som ydre emballage.

Hvis du har betalt med et gavekort, får du et nyt gavekort sendt til dig med den tilsvarende værdi.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: kajak og cykler. Ved returnering af disse varer, kontakt da vores kundeservice.  

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 49 DKK.


Ingen fortrydelsesret

Følgende aftaler kan ikke fortrydes:

Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returnerede, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen – f.eks. undertøj og badetøj. Ej heller monterede produkter f.eks. bindinger på ski.


Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varerne leveres i en pakke, der ikke kan åbnes uden at beskadige emballagen (f.eks. en blisterpakning), har du som forbruger ret til at åbne emballagen for at undersøge dit produkt uden at din returret bortfalder.

Hvis varen er prøvet, udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage (dog ikke som ydre emballage).

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen. Derudover skal alle mærkater og manualer følge med.


Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb imens fortrydelsesretten gælder, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Outnorth AB
Stora Räppevägen 60
352 74 Växjö
Sverige

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.  

Fortrydelsesret i B2B:

Her gælder samme vilkår som i ovenstående.
Bytte
Hvis du ønsker at bytte et eller flere produkter, gøres dette gratis med den vedlagte returfølgeseddel og returlabel. Følg instruktionerne for et bytte på returfølgesedlen, sæt den vedlagte returlabel på pakken og indlever pakken på nærmeste PostNord udleveringssted.
Du kan kun bytte til en vare med samme eller lavere pris. Ønsker du at bytte til en dyrere vare, skal du i stedet returnere din vare. Bytter du til en vare med lavere pris, vil forskellen blive refunderet til dig.
Vi forbeholder os retten til, at den ønskede byttevare kan være udsolgt, når vi modtager din returpakke. I et sådant tilfælde vil vi refundere din betaling i stedet.

Returnering af kampagnevare
Hvis du har købt en vare, der giver ret til en gave eller rabat på en anden vare, og du ønsker at returnere denne vare, så skal gaven også returneres sammen med varen som har berettiget dig til gaven eller rabatten. Hvis dette ikke sker, vil værdien på gaven eller rabatten fratrækkes den refunderede købesum. Ved bytte til en anden vare, vil gave eller rabat ej blive krediteret. Gave eller rabat kan ikke overføres til en anden ordre.


Pakker som ikke hentes på udleveringssted eller i pakkeboks
For pakker, du som kunde ikke afhenter, opkræver vi et beløb for fragt, returfragt og håndtering på højst 300 kr. Ved store forsendelser tilkommer yderligere fragtomkostninger jævnfør prisliste.  Fristen for afhentning vil
fremgå af leveringsadviseringen.

Betaling

Når du handler hos Outnorth, kan du vælge mellem kortbetaling eller Paypal.

Hos os kan du betale med Dankort, Visa og MasterCard. Det fremgår tydeligt, hvilke valg du har i forbindelse med betalingen, når du kommer til det trin i købsprocessen. Der tages ikke gebyr ved kortbetaling. Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra vores lager. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Betaler du via PayPal, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside.  

Transportansvar

Vi påtager os ansvaret for varer, der beskadiges eller bortkommer under transport.

Når du returnerer en vare til os, er du som kunde ansvarlig for at returnere varen i væsentlig samme stand som da den blev modtaget. Det er meget vigtigt, at du pakker varerne forsvarligt ind, så hverken varerne eller den originale emballage beskadiges. Brug aldrig den originale emballage som yderemballage, for så kan den blive beskadiget. Originalemballage kan f.eks. være en skotøjsæske. Gem kvitteringen for indlevering indtil din retur eller reklamation er færdigbehandlet.


Reklamationsret

Købelovens mangelsregler gælder for varekøb.

Når du som forbruger handler hos os, har du reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Du kan reklamere ved at skrive til os på info@outnorth.dk og angive dit ordrenummer samt en detaljeret beskrivelse af problemet.  

Har du mulighed for at vedhæfte et billede af produktet i en mail, kan dette fremskynde håndteringen.

Derefter sender vi en gratis returfragtseddel til dig på mail, så du nemt kan sende varen tilbage til os. Vær opmærksom på, at varer altid skal være rene, når de returneres.

Normalvis tager det 30 dage at behandle en reklamationssag fra den dag, vi modtager den returnerede vare.  


Fragtomkostninger ved reklamationer fra Grønland og Færøerne

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.  


Reklamationsret i B2B:

Her gælder samme vilkår som i ovenstående.

Priser, produkter og tilbud

Produktbillederne på hjemmesiden kan ikke
garanteres at vise produktets fuldstændige udseende og egenskaber. Vi tager
forbehold for eventuelle fejl i produktinformationen og forbeholder os retten
til at ændre produktinformation og priser uden forudgående varsel.



Outnorth tager forbehold for eventuelle
fejl i produkt- og prisinformation samt eventuelle øvrige fejl på hjemmesiden.
Ved eventuelle fejl, forbeholder Outnorth sig retten til at korrigere dette
efterfølgende. Vi tager forbehold for fejlagtige priser, fejl i kampagnekoder,
prisjusteringer, udsolgte produkter, lagerdifferencer, tekniske problemer,
ændringer af tekniske specifikationer og eventuelle typografiske fejl på
hjemmesiden eller i vores annoncer. Vi forbeholder os retten til at annullere
ordrer med åbenbare fejl.

Force majeure

Vi anser os for fritaget fra vores forpligtelser i henhold til nærværende aftale ved forhold, der skyldes ændret lovgivning, myndigheders foranstaltninger, konflikter på arbejdsmarkedet, brand, oversvømmelse, krig, terror, sabotage, ulykker af større omfang eller lignende hændelser.

Medmindre andet følger af dansk lovgivnings ufravigelige regler.


Personoplysnings- og anti-spam-politik

Vi indsamler følgende oplysninger, når du
handler hos os: navn
og adresse, e-mailadresse, mobiltelefonnummer samt
hvordan du agerer på vores hjemmeside og IP-adresser (ordrer, indloggning).  

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Vi har helt eller delvist delt dine oplysninger med vores underleverandører som vores
trykkeri, CRM-leverandør, speditører, sms-service, betalningsservice,
chat-tjeneste, Google, Facebook, til det formål at kunne levere varer samt at
kommunikere med dig. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Personoplysningerne
registreres hos Outnorth AB og vi gemmer dine personoplysninger så længe, du er kunde og derefter i 36 måneder til analyse og kommunikation samt så længe det kræves i henhold til retslige opbevaringstider. Hvis vi gemmer dine oplysninger til andre formål end til opfyldelse af vores kontraktlige forpligtelser, f.eks. for at opfylde krav til bogføring og lovbestemte krav, opbevarer vi kun oplysningerne så længe, som det er nødvendigt og/eller lovbestemt til det respektive formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller
i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Dataansvarlig for www.outnorth.dk er Ola Gustafsson.

Du har ret til at få
oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet.
I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det.
Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold
til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du
mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan
skrive til os på: info@outnorth.dk.

Se Outnorths databeskyttelsespolitik

Cookies

En cookie er en lille tekstfil, som et besøgt websted ønsker at gemme på din computer. Cookies benyttes på mange websteder for at give en besøgende adgang til forskellige funktioner. Informationen i en cookie kan anvendes til at følge en brugers aktiviteter på internettet.

Ifølge loven om elektronisk kommunikation, der trådte i kraft den 25. juli 2003, skal alle, der besøger et websted med cookies, have
information om:


  • At webstedet indeholder cookies

  • Hvad disse cookies bruges til og

  • Hvordan cookies kan undgås.

Outnorth anvender cookies. Dette gør vi dels for rent teknisk at holde rede på, hvad en bruger gør på siden, f.eks. log-in, placering af varer i indkøbskurven osv. Outnorth anvender også cookies for at måle trafik og for at kunne evaluere markedsføringsindsatser. Accepterer man ikke cookies i sin webbrowser, vil mange af funktionerne på siderne ikke fungere. Dette skyldes, at webstedet uden brug af cookies opfatter, at der er en helt ny besøgende for hver sideindlæsning!

Hvis du ikke vil acceptere cookies, kan din webbrowser indstilles, så du automatisk nægter lagring af cookies eller informeres, hver
gang et websted prøver at lagre en cookie. Via webbrowseren er det også muligt at slette tidligere lagrede cookies. Se webbrowserens hjælpesider for mere information.

Du kan læse mere om cookies hos PTS eller på Wikipedia.

Prismatch

Har du købt eller vil købe en vare hos Outnorth og fundet den billigere andetsteds så byder Outnorth på prisdifferencen på varen.

Betingelser:

Garantien gælder for danske butikker og danske online-butikker, der sælger i DKK til kunder bosat i Danmark (dvs. det skal være et dansk selskab)

Garantien gælder i 7 dage efter en ordre er afsluttet hos Outnorth.

Det er kun normalpriser, der er gyldige. Ikke midlertidige udsalgspriser eller kampagnepriser.

Garantien gælder ikke auktioner.

Prisen skal være inklusiv fragt og administrationsgebyrer.

Garantien gælder kun, hvis varen kan købes i butikken, hvor kunden har fundet prisen, dvs. det kan ikke være en vare som er i restordre.

Det skal være præcis den samme vare, samme farve, størrelse, version, år og antal i pakken.

Det gælder kun for levering i Danmark.

Kunden skal per e-mail indsende et link til online-butikken, så man kan udlede, at det er samme mærke, model og størrelse (screen-shot vil ikke blive accepteret). Er det en fysisk butik skal butiksnavn, telefonnummer og pris noteres i en e-mail til vores kundeservice.


Særlige vilkår for Grønland og Færøerne
Følgende produkter må ikke bestilles til Grønland og Færøerne: Kajak, Kano, cykler, produkter indeholdende aerosoler såsom sprays og produkter indeholdende litium-batterier. Disse produkter vil blive slettet fra en eventuel ordre.
 
Retur: Der sendes ingen returlabel med til Grønland og Færøerne. Kunden har selv ansvar for returfragten og betaler selv fragtbeløbet.
 
Bytte: Der kan ikke gøres bytte af Grønlandske og Færøske ordrer. Ønsker du at bytte en vare, kan du returnere den uønskede vare og placere en ny ordre.
 
Forsendelsesmetode: Vi anvender FedEx og leverer via flyfragt. Ønsker du at spore din ordre efter afsendelse kan det gøres via det forsendelsesnummer, du får tilsendt på mail, når ordren afsendes fra vores lager. Ordren kan spores på FedEx hjemmeside. Grønlandske ordrer kan også spores via Teleposts hjemmeside, når ordren er kommet til Grønland.
 
Valg af land i kassen: Skal en ordre bestilles til Grønland eller Færøerne, må man ikke vælge Danmark som land. Vælges dette, bliver vi desværre nødt til at annullere din ordre.
 
Faktureringsadresse og leveringsadresse: Faktureringsadresse og leveringsadresse skal begge være til samme land. Man kan derfor ikke for eksempel have en faktureringsadresse til Grønland og en leveringsadresse til Danmark. Vil du placere en ordre, som skal leveres til Danmark, skal faktureringsadressen derfor også være i Danmark.
 
Fragt: Fragt til Grønland og Færøerne koster 71,20 kr. uden moms. Dette gælder uanset ordreværdi og vægt.
 
Moms: Når en ordre lægges til Grønland eller Færøerne, fratrækkes momsen automatisk. Vi kan ikke fratrække momsen på ordrer, der lægges til Danmark, selvom du planlægger at tage den med til Grønland eller Færøerne senere. Vi refunderer ikke moms på ordrer der medtages til Grønland eller Færøerne, når de er bestilt til Danmark.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte vores kundeservice på info@outnorth.dk eller tlf. 33 91 30 23. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr  

Standardfortrydelsesformular

Opdateret

Handelsbetingelserne er
senest opdateret d. 19-11-2019

Du surfer netop nu i inkognitotilstand og kan ikke gemme dine personlige favoritter,. For at kunne buge denne funktion, aflut inkognitotilstand og besøg vores webshop på nyt. Luk!